Resultats de la Segona Marató de Donació de Sang a la UIB
La Fundació Banc de Sang i Teixits (FBSTIB) vol donar a conèixer els resultats de la campanya de donació a la UIB, la 2ª Marató de la Donació de Sang, que va tenir lloc des de el passat 26 fins el 30 de març.
292 persones han participat i s'han aconseguit 232 donacions de sang. 72 persones han donat sang per primera vegada a la Marató de la UIB.
Data |
Lloc de donació |
Oferiments |
Donacions |
Donants nous |
26-mar-11 |
U.I.B. Mateu Orfila |
64 |
56 |
15 |
27-mar-11 |
U.I.B. Jovellanos |
78 |
64 |
15 |
28-mar-11 |
U.I.B. Guillem Cifre |
75 |
58 |
22 |
29-mar-11 |
U.I.B. Mateu Orfila |
34 |
23 |
14 |
30-mar-11 |
Escola d'Hoteleria |
41 |
31 |
6 |
292 |
232 |
72 |
El dilluns, a l’edifici Mateu Orfila, 64 persones participaren i 56 varen donar sang. El dimarts, a l’edifici Jovellanos, es varen rebre 78 oferiments i 64 pogueren donar. El dimecres a l’edifici Guillem Cifre 75 persones es presentaren i 58 donaren sang. El dijous, dia de la vaga general, 34 persones es varen apropar a l’edifici Mateu Orfila de les que 23 donaren sang. Al darrer dia, el divendres la campanya es va celebrar al matí a l’Escola d’Hoteleria i Turisme on 41 persones participaren i 31 donaren sang.
En 5 dies de Marató de Donació de sang a la UIB s’han aconseguit 232 donacions que és el 57% del que es va aconseguir durant tot el curs 2010/2011, 417 donacions. Cal destacar també el nombre de nous donants de sang. En aquesta Marató, 72 persones han donat per primera vegada el que suposa el 49% dels que donaren per primera vegada al curs 2010/2011 que varen ser 147.
S'adjunta un enllaç a les imatges i entrevistes d'aquest dies de donació a la UIB.
Flickr - YouTube
Agraïments
Aquesta campanya i el seu èxit es deu a la implicació de moltes persones i institucions. Començant per la participació d’estudiants, professors i treballadors dels diferents serveis de la UIB recolzats per la Rectora. La FBSTIB vol reconèixer especialment la tasca desenvolupada pels serveis de Informació, de Comunicació, d’Infraestructures, l’Escola d’Hoteleria i de la Oficina de Voluntariat de la UIB.
Que el missatge hagi arribat a tothom ha estat gràcies a la excel•lent col•laboració de Serveis Ferroviaris de Mallorca que ha posat al Metro megafonia a les estacions i vagons, cartells dins els vagons, informació a les plataformes, a la seva web i als teleindicadors. També, a l'EMT que en la seva línea d’autobusos número 19 amb destí UIB ha posat cartells i fulletons dins els vehicles. També s’ha fet una forta campanya a les xarxes socials.
La Fundació vol agrair també la ajuda rebuda de l’Associació de Donants de Sang de Mallorca i dels mitjans de comunicació que han transmès a la població tota la informació relativa a la Marató i la importància de donar sang.
Setmana Santa
La Marató ha ajudat a millorar les reserves de sang abans de Pasqua. Encara es necessita que la gent vagi a donar abans de les vacances. Es pot consultar el calendari de campanyes de donació a Calendari de donacions de sang