Notícies

Tornar al llistat de notícies

Dimecres, 03 de febrer de 2026

Donants de sang de Balears ajuden a rastrejar virus transmesos per mosquits en un estudi internacional

El Banc de Sang i Teixits participa en una investigació clau sobre el virus del Nil Occidental, Toscana i dengue per millorar la prevenció a la Mediterrània

El Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears participa en un estudi internacional sobre virus transmesos per mosquits

  • Donants de sang de Balears, clau en la vigilància del virus del Nil Occidental, Toscana i dengue
  • La participació dels donants permetrà conèixer millor la circulació d'arbovirus a la conca mediterrània i dissenyar noves estratègies de prevenció.

El Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears participa com a centre col·laborador en el projecte de recerca "Situació actual i impacte dels arbovirus emergents West Nile, Toscana i dengue a la Conca Mediterrània: noves estratègies per a Salut Pública", coordinat pel Centre Nacional de Microbiologia de l'Institut de Salut Carlos III (ISCIII).

L'estudi analitzarà la freqüència d'aquests virus en zones amb brots recents, incloent les Illes Balears. Els donants de sang seran fonamentals. Podran respondre un breu qüestionari i aportar una petita mostra de la seua donació per a la seua anàlisi.

Les proves no impliquen riscos addicionals, no modifiquen el procés habitual de donació i es realitzen sense cap cost. Les dades i mostres es gestionaran de manera confidencial i s'integraran al Registre Nacional de Biobancs per a futurs estudis. El projecte reforça el compromís del Banc de Sang i Teixits i els donants de sang amb la salut pública i la investigació. 



Contacte

Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears

Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears

C/ Rosselló i Cazador, 20
07004 Palma (Illes Balears)
Tel: 971764433

© Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears | 2012 - 2026 | Informació legal